יתרונות וחסרונות במודל הדרופשיפינג

יתרונות וחסרונות במודל הדרופשיפינג

דרופשיפינג הוא מודל עסקי המאפשר ליזמים למכור באינטרנט מוצרים מבלי לשמור את מלאי המוצרים ואפילו מבלי להשקיע כסף על המוצרים עצמם כל עוד הם לא מקבלים מכירות על המוצרים. איך עושים את זה? פשוט מאוד – מוצאים ספק שמאפשר לנו לרכוש את המוצרים שלו דרך האינטרנט, מעלים את המוצרים למכירה בחנות אינטרנטית או אפילו דרך מרקטפלייס כזה או אחר, וברגע שהם מקבלים מכירה על מוצר מסוים, הם פונים לספק שמצאו, רוכשים את המוצר, ורושמים לספק שישלח את המוצר ישירות ללקוח.

למודל הדרופשיפינג יש מספר יתרונות וחסרונות, בואו ננסה להעמיק בהם:

יתרונות:

אין צורך בהון עצמי:

היתרון הגדול ביותר של שיטת הדרופשיפינג הוא שאין צורך בהון עצמי גדול כדי להתחיל לסחור במודל הדרופשיפינג, כל שעליכם לעשות כדי למכור את המוצרים בחנות שלכם זה למצוא ספק טוב, להעלות את המוצרים שלו לחנות אינטרנטית משלכם, למשוך תנועה לחנות שלכם, לקבל מכירות בחנות ולהזמין את המוצרים ישירות ללקוחות קצה שלכם. בקיצור, אין צורך להשקיע כסף רב בשביל לפתוח חנות דרופשיפינג מצליחה.

המודל הקל ביותר לסוחרים מתחילים:

תפעול וניהול חנות אינטרנטית נהיה דבר פשוט יותר ברגע שאין לכם צורך להתמודד עם מלאי מוצרים משלכם. במודל הדרופשיפינג, לא תצטרכו לדאוג לגבי הדברים הבאים:

הוצאות נמוכות וסיכון נמוך:

מכיוון שאין לכם צורך לרכוש מלאי מוצרים או לנהל מחסן לוגיסטי, הוצאות העסק שלכם יהיו הרבה יותר נמוכות מהוצאות של כל עסק אחר. למען האמת, יש לא מעט חנויות דרופשיפינג מצליחות מאוד המנוהלות ממשרד ביתי, כל מה שתצטרכו כדי להתחיל לסחור במודל הדרופשיפינג זה מחשב, מוטיבציה, סבלנות ותקציב די נמוך ביחס לפתיחת עסק. ככל שהחנות שלכם תגדל, כך תקבלו גם יותר מכירות ויותר רווחים ולכן גם ההוצאות שלכם יעלו בהדרגה, אך עדיין יהיו נמוכות בהרבה בהשוואה לעסקים אחרים שלא עובדים לפי מודל הדרופשיפינג.

היכולת לעבוד מכל מקום בעולם עם אינטרנט טוב:

תוכלו לנהל את חנות הדרופשיפינג שלכם מכל מקום בעולם שיש בו אינטרנט מספיק טוב. 

אופציות סקייל רבות:

במודל הדרופשיפינג, תוכלו תמיד לעשות סקייל לעסק שלכם, ובדרך כלל? לעשות סקייל בעסקי דרופשיפינג זה יותר קל מסקייל בעסקים אחרים.

הנה 2 דוגמאות לסקיילים שתוכלו לעשות בעסק הדרופשיפינג שלכם:

ברגע שיהיו לכם המון מכירות ממוצר מסוים, תוכלו לפנות ליצרן בסין שייצר לכם מלאי מוצרים וישלח אותם ללקוחות שלכם שהזמינו את המוצרים. 

עוד דוגמה טובה:

ברגע שתעשו קמפיין פרסום למוצר מסוים והוא יביא לכם רווחים, תוכלו להעלות את התקציבים של הקמפיין ובכך לקבל יותר מכירות למוצר.

אין סוף מוצרים:

מכיוון שבמודל הדרופשיפינג אין לכם צורך לרכוש מלאי של מוצרים על מנת למכור אותם, תוכלו להעלות כמה מוצרים שתרצו לחנות שלכם!, תוכלו להעלות לחנות שלכם כל מוצר שקיים אצל הספק שלכם!

 אלו הן היתרונות העיקריים של מודל הדרופשיפינג, עכשיו הגיע הזמן להבין אילו חסרונות יש במודל הדרופשיפינג.

חסרונות:

חלומות בהקיץ:

לא מעט אנשים שנכנסים לתחום הדרופשיפינג בטוחים שהם רק יתחילו לסחור וחודש לאחר מכן הם כבר ירוויחו אלפי דולרים תוך כדי שהם מסתובבים בכל העולם.

למען האמת, אם גם אתם חולמים בהקיץ – זאת לא אשמתכם! האשמים הגדולים בכך הם כל אותם מוכרי החלומות השרלטנים שמוכרים קורסים אינטרנטים של דרופשיפינג ומבטיחים לכם שתוך כמה חודשים תהיו עשירים ושזאת העבודה הכי קלה בעולם. פתיחה של עסק דרופשיפינג רווחי בדרך כלל לוקחת זמן, תהיו סבלניים, אל תתרגשו מהטעויות שלכם, תלמדו מהטעויות ותנסו שוב ושוב עד שתצליחו.

בעיות מלאי:

ברגע שיהיו לכם מוצרים רבים בחנות, יהיה לכם נורא קשה לעקוב אחרי המלאי של המוצרים מכיוון שכמו שאתם מזמינים מוצרים מהספק שלכם, כך גם אנשים אחרים מזמינים ממנו מוצרים ולכן קשה מאוד לעקוב אחרי המלאי. הפתרון הטוב ביותר לבעיות המלאי הוא לשמור על קשר עם הספק שלכם, לבקש ממנו שיעדכן אתכם בכל פעם שאחד המוצרים שלו יוצא מהמלאי, למצוא ספקים נוספים למוצרים שלכם כך שאם לאחד הספקים יגמר המלאי, תוכלו לבצע את ההזמנה מספק אחר.

תמחור לא נכון של מוצרים:

תמחור מוצרים בחנות דרופשיפינג – אחת הדילמות הקשות ביותר של סוחרים מתחילים.

מצד אחד אתם לא רוצים למכור את המוצרים בזול מדי מכיוון שעליכם להרוויח, אך מהצד השני אתם מפחדים לתמחר את המוצר יקר מדי כי אתם חושבים שהלקוחות לא ירכשו מכם את המוצרים. בנוסף, לא מעט אנשים שמתחילים לסחור בדרופשיפינג – פותחים חנות אינטרנטית, מעלים את המוצרים במחיר נמוך, אפילו שהם מפסידים. 

למה הם עושים את זה? רק כדי לקבל כמה שיותר מכירות, אך שימו לב, לקבל מכירות בחנות לא יעזור לכם כמעט בכלום, אם לא נשאר לכם רווח – פספסתם את כל הרעיון בעסקים.

רוצים ללמוד איך לתמחר בצורה נכונה את המוצרים בחנות דרופשיפינג שלכם? הכנו עבורכם סרטון הדרכה מלא על תמחור נכון של מוצרים בחנות דרופשיפינג לינק לסרטון.

4) אתם תמיד אשמים

כשאתם מוכרים ללקוח הקצה את המוצר – האחריות היא עליכם. קרה לכם פעם שהאשימו אתכם במשהו שלא עשיתם ובכל זאת הייתם צריכים לקחת אחריות על זה ולשלם על כך? אז אם אתם רוצים להיות דרופשיפרים, עליכם לדעת שזה הולך לקרות לכם עוד הרבה פעמים. גם אם תעבדו עם הספק דרופשיפינג הטוב ביותר, את עבודת האריזה והשילוח עושים בני אדם וכמו שאתם יודעים, כל בן אדם עושה טעויות, לכן עליכם להיות מוכנים לקחת אחריות על טעויות שיקרו על ידי הספק שלכם.

לסיכום האם כדאי לנו לפתוח עסק דרופשיפינג:

למודל הדרופשיפינג יש יתרונות רבים, אך יחד עם זאת גם חסרונות.

חשוב שתבינו, בשביל להצליח בתחום הדרופשיפינג עליכם עם מיינדסט מתאים, מיינדסט שווה הכול בתחום הדרופשיפינג.

 אם אתם חושבים שזה כסף קל ואתם רוצים לעבוד שעתיים ביום תוך כדי שאתם מטיילים בכל העולם ולהרוויח עשרות אלפי שקלים, התחום הזה לא בשבילכם.אם אתם אנשים שרעבים להצלחה, יודעים לקבל כישלונות וללמוד מהן, מוכנים לעבוד קשה בשביל ההצלחה, מודל הדרופשיפינג מתאים לכם בול!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *