צילום מוצרים לחנות וירטואלית

איך לצלם תמונות מוצר בצורה הטובה ביותר לחנות וירטואלית

צילום תמונות מוצר טובות זה אחד המרכיבים החשובים ביותר להקמת חנות אינטרנטית מצליחה, תמונות מוצר מקצועיות ואיכותיות ישפרו משמועתית את יחס ההמרה באתר שלכם ויגדילו את המכירות שלכם בצורה משמעותית.

לא מזמן פנה אלינו בעלים של רשת אופנה קטנה בארץ, היה לו אתר מכירות שנראה אחלה בסך הכל, היו לו קמפיינים שיווקים לא רעים אבל בכל זאת המכירות שלו היו ברצפה, היה לו יחס המרה בין המבקרים באתר לרוכשים נמוך ממש.

במחקר שביצענו על החנות שלנו מצאנו כמה דברים שפגעו ביחס המרה, אבל הדבר שפגע אנושות ביחס המרה שלו היה תמונות המוצרים באתר, לכל מוצר היו תמונה אחת או שתיים, הם פשוט צילמו את הבגד זרוק על שולחן וגם את זה הם עשו בצורה לא איכותית מספיק. זיהנו שהתמונות מוצר האלו פוגעות לו ביחס המרה ותוך יומים כבר הספקנו להרים יום צילומים לתמונות המוצרים בחנות שלו.

לאחר השיפורים שביצענו בחנות ובתמונות היחס המרה בחנות עלה ב 300% (המכירות באתר שולשו) והעלייה המטורפת הזו ביחס ההמרה באתר נגרמה בעיקר בזכות התמונות המהממות שעדכנו לעמודי המוצר.

במאמר הבא נלמד על הטיפים החשובים ביותר לצילום תמונות מוצר איכותיות בחנות וירטואלית.

בחרו רקע נכון לתמונות:

צילום מסך מתוך העמוד קטגוריה של GymShark
צילום מסך מתוך העמוד קטגוריה של GymShark

כשאתם מצלמים תמונות מוצר חדשות לחנות האינטרנטית שלכם עליכם לבחור רקע נטרלי שיבליט את המוצרים שלכם, נסו לא לצלם תמונות מוצר עם רקע מלא במוצרים אחרים.

בנוסף, נסו לבחור רקעים שמתאימים לפריטים שלכם. אם אתם מוכרים בגדי ים, נסו לצלם תמונות בים. אם אתם מוכרים שמלות חתונה – נסו לצלם תמונות ברקע של חתונה.

בחרו זווית צילום נכונה:

כדי לצלם תמונות מוצר מקצועיות, בחרו זוויות צילום טובות. צלמו את המוצרים מכמה זוויות שונות, אל תשכחו שהמבקרים בחנות הוירטואלית שלכם לא יכולים להרגיש את המוצרים, לכן הלקוחות מתמודדים עם מצב בעייתי בו בהם צריכים לשפוט את המוצר אך ורק על פי מראה התמונות בעמוד המוצר.

לכן כדאי לצלם הרבה תמונות, הרבה מאוד, זה יכול רק לעזור ותוכלו לבחור את התמונות המצולמות מהזוויות הטובות ביותר למוצר.

נסו להעלות בין 6 ל 8 תמונות שונות לכל עמוד מוצר כדי שהלקוח יוכל לצפות במוצר שלכם מלפנים, מאחור ומהצדדים.

טיפ בונוס: תעלו לעמוד המוצר גם תמונה של המוצר מקרוב, הלקוחות שלכם יאהבו לראות את הטקסטורה של המוצר ואת הבפנוכו של המוצר.

השתמשו בתאורה הנכונה:

איכות תאורת הצילום תשפיע רבות על איכות תמונות המוצר, תאורה מקצועית חשובה יותר ממצלמה מקצועית, תאורה זה בדיוק מה שמבדיל למעשה בין צילום חובבני לצילום מקצועי.

צלמים מקצועיים משתמשים לרוב בתאורה מלאכותית (רינג לייט, פלאשים וכו'.)

בדרך כלל אורות בהירים יעזרו לשפר משמעותית את תמונות המוצר שלכם. כיום אפשר לרכוש תאורה מלאכותית איכותית מאוד מאתר בשם lightit.co.il, הם מוכרים דגמים רבים של רינג לייט במחירים הוגנים. הזמנו מהם כמה וכמה פעמים ובכל הפעמים יצאנו מרוצים.

השתמשו ברקע אחיד לכל המוצרים:

השתמשו ברקעים אחידים לכל התמונות הראשיות של המוצרים שלכם, זה ישפר את נראות האתר שלכם, יעשה את האתר נקי יותר ויבליט את המוצרים שלכם.

השתמשו ברקע בהיר בגוון לבן או אפור כדי להבליט את המוצרים שלכם, זה נכון לכמעט כל המוצרים שלא בהירים מדי.

צלמו את כל הווריאציות:

הטיפ הזה מתאים למוצרים שאתם מוכרים שיש להם ווריאציות שונות והוא טיפ חשוב מאוד.

לפני כשנה וחצי התחלנו לעבוד עם לקוח חדש מתחום הריהוט, כשביצענו מחקר על החווית משתמש באתר שלו מצאנו שיש לו עמודי מוצר רבים עם צבעים שונים לכל מוצר וברוב עמודי המוצר לא היו תמונות מוצר לכל הצבעים. שבועיים אחר כך כבר עשינו יום צילום מדהים וצילמנו תמונות לכל הווריאציות (צבעים במקרה הזה) של המוצרים באתר. הייתה עליה משמעותית ביחס המרה בעיקר בזכות התמונות החדשות שהכנסנו לכל ווריאציה (היחס המרה כמעט הכפיל את עצמו).

לכן חשוב מאוד – אם יש לכם מוצרים עם ווריאציות שונות, צלמו את כל הווריאציות של המוצרים.

השתמשו בחצובה איכותית לצילום תמונות מוצר:

כיום ניתן לרכוש חצובה איכותית למצלמה בכמה מאות שקלים, חצובה איכותית תעזור לכם לצלם תמונות מוצר טובות ומדויקות יותר.

בצעו אופטימיזציה לתמונות שאתם מעלים בעמוד המוצר:

כל תמונה חדשה שאתם מעלים בחנות הווירטואלית שלכם עלולה להאט את מהירות טעינת האתר שלכם, אחד הדברים החשובים ביותר לחנויות וירטואליות מצליחות זה מהירות טעינת אתר מצוינת.

כשאתם מעלים תמונות מוצר חדשות תדאגו כמובן שהתמנות יהיו איכותיות מאוד אך במקביל שמשקל התמונות יהיה נמוך ככל האפשר כדי לא להאט את האתר.

כיום בכל פלטפורמת איקומרס יש כלים שונים לכיווץ תמונות מוצר לחנות האינטרנטית שלכם.

בנוסף, עדיף תמיד שהתמונות באתר יהיו בקובץ JPEG, לרוב זה הקובץ הטוב ביותר מכיוון שאפשר בקובץ הזה להגיע לאיכות תמונה הטובה ביותר וביחד עם זאת לשמור על משקל נמוך.

תוכלו לקרוא עוד טיפים להאצת מהירות החנות האינטרנטית שלכם בלחיצה על הקישור שכאן.

הגולשים לא אוהבים לחכות. אם התמונות שלכם כבדות מדי, חווית הגלישה תפגע, והגולשים עלולים לנטוש את האתר. אמנם כדאי להשתמש בתמונות איכותיות, בעלות פרטים רבים, אך יש לוודא במקביל שמשקל התמונות נמוך ככל האפשר. באמצעות שימוש בכלי כיווץ שונים שקיימים ברחבי הרשת, תוכלו להבטיח שהחנות שלכם נטענת בצורה מהירה. תמונות בפורמט JPEG הן לרוב הטובות ביותר בשל כך שהן משלבות בין איכות גבוהה לבין משקל נמוך. 

שתף באמצעות

Share on whatsapp
Share on facebook

אולי תאהב גם

איך לתת ללקוחות שלכם חווית אנבוקסינג טובה יותר?
לקוחות חוזרים

איך לתת ללקוחות שלכם חווית אנבוקסינג טובה בחנות האינטרנטית שלכם ולמה זה כל כך חשוב?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של בעלי חנויות אינטרנטיות היא חווית פתיחת המשלוח שהלקוחות שלנו מקבלים, אנחנו משקיעים כל כך הרבה משאבים כדי שלקוחות ירכשו מוצרים בחנות האינטרנטית שלנו אך שוכחים להשקיע בדבר לא פחות חשוב, בחווית האנבוקסינג (פתיחת המשלוח) של הלקוחות שלנו.

קרא עוד