בניית חנות וירטואלית - 10 טיפים חשובים

עשרה טיפים חשובים לבניית חנות וירטואלית מצליחה

בניית חנות וירטואלית זה עסק לא פשוט בכלל, אומנם לרוב זוהי משימה פשוטה יותר מהקמת עסק פיזי, אך עדיין יש דברים שחשוב לעבוד עליהם ולתכנן אותם לפני הקמת חנות וירטואלית כדי להצליח.

להלן עשרה טיפים חשובים להקמת חנות וירטואלית מצליחה:

טיפ ראשון – הכינו שיעורי בית:

לפני שאתם מקימים את החנות ומתחילים למכור און-ליין, חשוב שתחקרו ותבינו מהי רמת הביקוש לפריטים שבכוונתכם למכור, מי הם המתחרים שלכם? מי מהמתחרים שלכם עושה עבודה טובה יותר ומי עושה עבודה פחות טובה? איך תוכלו לבדל את החנות און-ליין שלכם מהחנויות האינטרנטיות של המתחרים שלכם? מיהם קהלי היעד שלכם? האם תרצו להתחיל למכור בארץ או ישר בעולם?

טיפ שני – תדאגו לתמונות מוצר טובות:

תמונות מוצר מנצחות הן אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה של חנות אינטרנטית, כשאנחנו מקימים חניות אינטרנטית חדשה אנחנו צריכים לדעת שעמוד המוצר הוא העמוד החשוב ביותר באתר שלנו, בסוף היום זה העמוד שאליו אנחנו נזרים תנועה בשיווק החנות ואחד הדברים החשובים ביותר לשיפור יחס ההמרה באתר מכירות ובעמוד המוצר שלנו זה תמונות מוצר טובות.

תמונות מוצר טובות אילו תמונות מוצר המשקפות את המוצר בצורה הטובה ביותר, תמונות מכל הזוויות הרלוונטיות, תמונות אותנטיות שישקפו את יתרונות המוצר ומהות המוצר. (תוכלו לקרוא עוד על צילום תמונות מוצר בצורה הטובה ביותר לחנות וירטואלית כאן)

טיפ שלישי – אפיינו את האתר בצורה מדויקת:

הטיפ הזה הוא הטיפ הכי חשוב להקמת חנות אינטרנטית מצליחה, לפני שאתם מקימים את החנות באמצעות חברת הקמת חנויות אינטרנטיות או בעצמכם, הכינו אפיון מדויק ככל האפשר, אפיון מדויק הוא אפיון המכיל את הדברים הבאים:
פלטפורמת האתר (האם כדאי לכם לבנות את האתר בשופיפיי או בווקומרס דווקא?), מבנה האתר מכירות, עמודי האתר, פונקציות האתר, השפה המיתוגית באתר, הקטגוריות באתר, אפשרויות הסינון באתר, הפונקציות באתר, התוספים באתר, מקדמי המכירות באתר ונגישות האתר.

טיפ רביעי – תכננו את המבנה הלוגיסטי באתר:

לוגיסטיקה בחנות איקומרס

אחד הדברים החשובים בתכנון הקמת אתר מכירות באינטרנט הוא המבנה הלוגיסטי, עליכם למצוא מקום לאחסון המוצרים (מחסן או חנות שלכם), לבחור חברת שילוח מתאימה (עדיף תמיד לבחור בחברית שילוח המספקת משלוח מהיר של עד 3 ימי עסקים), לתכנן את מודל החזרת המוצרים וביטולי עסקאות של לקוחות (כן גם ביטולי עסקאות והחזרת מוצרים זה משהו שקיים אצל אתרי מכירות און-ליין) חשוב לתכנן את כל הדברים האלו בצורה הטובה ביותר.

גם משלוח מהיר ללקוחות, גם אחסון המוצרים וגם אפשרויות החזרת המוצרים ללקוחות אילו דברים חשובים מאוד להצלחת אתר מכירות און-ליין והרבה יזמים ובעלי עסקים שפותחים אתר מכירות און-ליין שוכחים מהנושאים הללו.

טיפ חמישי – פחות שלבים יותר כסף:

אחד הדברים החשובים ביותר לשיפור יחס ההמרה בחנות אינטרנטית וקידום המכירות בחנות זה לשמור על תהליך הרכישה כמה שיותר פשוט, בלי שלבים מיותרים. כיום רוב החנויות האינטרנטיות בארץ לא שומרות על חווית קנייה פשוטה.

הרבה יזמים ובעלי עסקים שמקימים חנות אינטרנטית מעמיסים יותר מדי שלבים ועמודים על הלקוח ופשוט מפסידים מכירות. אל תחייבו את המבקרים באתר לפתוח משתמש באתר שלכם כדי לרכוש מוצר, זה יכול לפגוע לכם ביחס המרה ב 50%, בנוסף עליכם לקחת כמה שיותר פרטים בעמוד הצאקאוט מהלקוחות שלכם, ככל שתקחו יותר פרטים ככה תקבלו פחות מכירות.

עמוד צאקאוט פשוט צריך להכיל את הדברים הבאים בלבד:
שם מלא, כתובת מייל, מספר טלפון, כתובת, עיר ומספר אשראי. אל תכניסו מיקוד, תעודת זהות, מדינה וכו'.

חווית קניה מהירה צריכה להכיל את השלבים הבאים בלבד:

בחירת מוצר, הוספה לעגלה ומעבר לרכישה. בהרבה חנויות אינטרנטיות יש עמוד עגלה שמגיעים אליו לאחר שמוסיפים מוצר לעגלה. ברוב המקרים העמוד הזה מיותר ופשוט פוגע ביחס ההמרה באתר מהנסיון שלנו.

טיפ שישי – אריזת המוצרים וחווית האנבוקסינג:

חווית אנבוקסינג באתר איקומרס

אתם משקיעים כל כך הרבה משאבים כדי לגרום ללקוח לרכוש מכם בפעם הראשונה, אתם מקימים אתר מכירות מדהים שעולה לכם הרבה כסף, אתם משקיעים בצילום תמנוות המוצר, כתיבת התכנים באתר ובשיווק האתר ולכן חשוב מאוד להשקיע גם באריזת המוצרים וחווית האנבוקסינג של הלקוחות שלנו, כדי שיחזרו וירכשו מאיתנו שוב ושוב, יעלו את המוצר שהם רכשו לסטורי וירוצו להמליץ לחברים שלהם.

אז איך ליצור חווית אנבוקסינג טובה יותר ללקוחות שלנו?

חווית אנבוקסינג טובה יכולה לנבוע מכמה דברים:

  1. אריזה טובה ואיכותית, אריזה ממותגת שנראית טוב ושכיף לפתוח אותה.
  2. צרפו פתק קטן עם פניה אישית ללקוח ובקשו ממנו תודה שקנה מכם וביקורת על חווית הקנייה באתר.
  3. הוסיפו מתנה קטנה ללקוח, הלקוח קנה מכם שרשרת ב 300 שקל? הוסיפו לו תליון קטן במתנה, הלקוח קנה מכם שולחן ב 3,000 שקל? הוסיפו לו קערה יפה לשולחן. הדברים הקטן הזה יגרום ללקוחות לרכוש מכם שוב ושוב ולהמליץ עליכם בשמחה בכל הזדמנות.
  4. צרפו הוראות שימוש, במידה והמוצר שלכם פותר בעיה מסוימת או מסובך קצת לתפעול, צרפו ללקוחות הוראות שימוש פשוטות שימחישו להם על שימוש במוצר.

הטיפים הקטנים האלו יגדילו לכם משמעותית את אחוז הלקוחות החוזרים באתר ויגרמו ללקוחות שלכם להמליץ עליכם בכל הזדמנות, נצלו אותם בחוכמה.

טיפ שביעי – אל תזניחו את עמוד התודה באתר

עמוד התודה הוא עמוד שהרבה בעלי אתרי מכירות שוכחים ממנו, עמוד התודה זה העמוד שהלקוחות מגיעים אליו לאחר שהם סיימו לבצע את הרכישה. בעמוד תודה סטנדרטי הלקוחות פשוט כתוב ״תודה שקניתם מאיתנו״ בצירוף מספר הזמנה ואולי גם איזה כפתור נחמד ליצירת קשר.

אך עמוד תודה טוב צריך להכיל עוד משהו נוסף, משהו שיכול להעלות את המכירות באתר בלפחות 10% אם עושים אותו כמו שצריך, קוראים לזה One Click Up Sale, זה בעצם אפסייל שהלקוחות מקבלים לאחר שהם כבר ביצעו את הרכישה, אתם צריכים להציע להם באופן חד פעמי לרכוש מוצרין נוספים ולקבל הנחה משמעותית (לרוב כדי שההנחה תהיה מעל 10% הנחה) אם תדעו להתאים ללקוחות את המוצרים הנכונים ולכתוב את הטקסט הנכון אתם תוכלו לקבל הרבה מכירות נוספות מהעמוד הזה.

טיפ שמיני – אבטחת מידע

אבטחת מידע בחנות וירטואלית

אחד הדברים שהכי מרתיעים לקוחות כיום ברכישה מאתרי מכירות ובצדק זה אבטחת מידע. כיום יש כל כך הרבה פתרונות מאוד פשוטים לאבטחת המידע באתר שלכם, תדאגו תמיד שכתובת ההאתר שלכם תהיה מאובטחת ב SSL, זה יקנה ביטחון ללקוחות, בנוסף השתדלו להמנע כמה שיותר מתוספים חיצוניים לא מוכרים מספיק שעלולים ליצור לכם בעיות אבטחה באתר.

טיפ תשיעי – תתנו ללקוחות שלכם את השירות הטוב ביותר

שירות לקוחות לא טוב עלול לפגוע בכם קשות, כיום הלקוחות בארץ ובעולם רגילים לסטנדרט שירות מאוד טוב (בעיקר בגלל השחקנים הגדולים כמו אמזון, אסוס וולמארט וכו') ולכן חשוב מאוד שגם אנחנו נעמוד בסטנדרט שירות של הלקוחות.

התשדלו לענות ללקוחות שלכם כמה שיותר מהר (תוך שעתיים – שלוש גג מהרגע שהם שולחים הודעה כמובן בשעות הפעילות שלכם), הימנעו מוויכוחים מיותרים עם הלקוחות, פרגנו להם כשצריך ותתנו להם את ההרגשה שאתם עושים הכל בשביל שהחווית רכישה שלהם תהיה טובה.

טיפ עשירי ואחרון – פשוט תתחילו

הרבה בעלי עסקים פשוט נמרחים יותר מדי ומפחדים להקים חנות אינטרנטית, אתם חייבים להבין. בכל זמן שאין לכם חנות אינטרנטית אתם פשוט נשארים מאחור, אתם מפסידים כסף רב ומשהו אחד בטוח, במוקדם ובמאוחר תהיו חייבים להקים חנות אינטרנטית, אחרת? לא בטוח שתהיה זכות קיום לעסק שלכם, בקורונה למדו את זה בדרך הקשה אלפי עסקים, עסקים שלא היו להם תשתיות מכירות און-ליין בתקופת הקורונה נפגעו אנושות. לעומת זאת, כמעט כל הלקוחות שלנו שיש להם תשתיות מכירות און-ליין טובות ואתר מכירות טוב זכו לתקופה הטובה בחיי העסק שלהם, הייתה עליה מטורפת בכמות ההזמנות און-ליין באתרים שאנחנו מנהלים.

שתף באמצעות

Share on whatsapp
Share on facebook

אולי תאהב גם

איך לתת ללקוחות שלכם חווית אנבוקסינג טובה יותר?
לקוחות חוזרים

איך לתת ללקוחות שלכם חווית אנבוקסינג טובה בחנות האינטרנטית שלכם ולמה זה כל כך חשוב?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של בעלי חנויות אינטרנטיות היא חווית פתיחת המשלוח שהלקוחות שלנו מקבלים, אנחנו משקיעים כל כך הרבה משאבים כדי שלקוחות ירכשו מוצרים בחנות האינטרנטית שלנו אך שוכחים להשקיע בדבר לא פחות חשוב, בחווית האנבוקסינג (פתיחת המשלוח) של הלקוחות שלנו.

קרא עוד